Skaitymas –  vienas svarbiausių mokyklos prioritetų – privalo suteikti malonumo. Kaip padaryti, kad jis netaptų sunkia prievole vaikui? Kad knygą į rankas imtų su džiaugsmu?  Viena aišku –  keliai į  skaitymą skirtingi. Vienas iš jų – reguliariai kalbėtis su vaikais   apie knygas, domėtis, ką jie skaito, dažnai lankytis bibliotekose, knygynuose, neformaliai dalintis įspūdžiais apie perskaitytas knygas. Tik  nereikia versti vaiko “teisingai”skaityti, jei šis užsiėmimas jam  ne prie širdies. Tegu pavarto, apžiūri iliustracijas, aperskaito ne visą kūrinį,  ieško , kas jam patiktų, tegu skaitinėja tik atskirus puslapius,- tegu jaukinasi … Yra vaikų, kurie pradeda  knygą nuo   pabaigos. Ir tegu – nedrauskime. Laikykime tai savęs, savo skaitymo paieška.

 Vytės Nemunėlio mokyklos  pedagogės, norėdamos  sužadinti norą skaityti, turi prisigalvoję įvairiausių būdų, kaip priartinti mokinį prie knygos.  Be to, artimai bendradarbiauja su biblioteka, kur vyksta  naujausių knygų pristatymai, užklasinio skaitymo pamokos.  Rugsėjo mėnesį mokytojos  pasiūlė mokiniams nupiešti skaitomos  knygos viršelį.  Piešinių paroda surengta mokyklos bibliotekoje. Džiugu pastebėti, kad vaikai skaito pačias įvairiausias lietuvių ir užsienio rašytojų knygas, didžiuodamiesi  rekomenduoja savo draugams.