Mokyklos logopedas teikia šią pagalbą:
- įvertina mokinių kalbos raidos ypatumus, nustato kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus;
- teikia logopedinę pagalbą mokiniui ar mokinių grupei, atsižvelgdama į kiekvieno specialiųjų ugdymosi poreikių mokinio gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;
- konsultuoja mokytojus, besidominčius specialiųjų poreikių mokinių tėvus (globėjus) logopedinės pagalbos mokiniams teikimo klausimais;
- dalyvauja mokyklos Vaiko gerovės komisijos veikloje;
- atsako už korektišką gautų duomenų panaudojimą, turimos informacijos konfidencialumą, savo darbo kokybę bei specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių saugumą savo darbo metu.
Psichologinė pagalba mokykloje teikiama, kai:
- Mokinys į psichologą kreipiasi savarankiškai (reikalingas tėvų sutikimas);
- Prašo mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai);
- Siunčiamas mokytojų, gavus mokinio tėvų (globėjų ,rūpintojų) sutikimą;
- Prašo Vaiko teisių apsaugos tarnyba, jeigu tėvai nesirūpina vaiku.
Tėvams rekomenduojama kreiptis į mokyklos psichologą , jei:
- Įžvelgiate vaiko bendravimo problemas: kontakto užmezgimo su bendraamžiais sunkumus, atsiskyrimą nuo kitų vaikų, patyčias, vienišumo jausmą, bendravimo sunkumus su šeimos nariais ir kt.;
- Vaiko elgesys kelia Jums nerimą ir sunkumus: vaikas meluoja , manipuliuoja, vagia, nuolat prieštarauja ir kt.;
- Pastebite vaiko emocines problemas: emocijų valdymo sunkumus, liūdesį, dirglumą, baimę ar nerimą, agresyvumą ir pan.;
- Nerimaujate dėl mokymosi sunkumų: motyvacijos stokos, nenoro eiti į mokyklą, specialiųjų ugdymosi poreikių ir pan.;
- Vaiko gyvenime įvyko krizinių išgyvenimų ir kyla nerimas, kaip jie paveiks vaiko raidą: tėvų skyrybos, netektis, emigracija, ligos, traumos, adaptacija it kt.;
- Vaikas yra patyręs bet kokios rūšies smurtą: fizinį, psichologinį ar seksualinį;
- Siekiate sustiprinti santykį su vaiku, bendravimo ir auklėjimo įgūdžius.
Mokytojams rekomenduojama kreiptis į mokyklos psichologą, jei:
- Siekiate sukurti palankų klasės mikroklimatą;
- Norite paskatinti mokinio mokymosi motyvaciją;
- Norite nustatyti vaiko nesėkmingo mokymosi priežastis ir bendradarbiauti padedant vaikui pasiekti jo gebėjimus atitinkančius rezultatus;
- Pastebite pokyčius vaiko elgesyje, kurie kenkia pačiam mokiniui arba bendraamžiams;
- Susiduriate su krizinėmis situacijomis: smurtą šeimoje patiriančiu mokiniu, netektimi, gedėjimu ir kt.
Nemokamos psichologų konsultacijos „Tėvų linijoje“
Specialiosios pedagoginės pagalbos paskirtis: didinti asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymosi veiksmingumą.
Specialiojo pedagogo pagalba mokiniui teikiama, kuomet ją skiria Vilniaus miesto pedagoginė psichologinė tarnyba (VPPT) tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu.
Specialiojo pedagogo veiklos turinys:
- atlieka pedagoginį mokinių ugdymosi pasiekimų įvertinimą, nustatant mokinių žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms bei įvertina mokinio ugdymosi pažangą mokykloje;
- bendradarbiaudamas su mokytojais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais, numato vaiko ugdymo tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius mokinių poreikius bei galimybes, ir juos taiko;
- padeda mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, atlikti pamokų užduotis;
- dalyvauja vaiko gerovės komisijos veikloje;
- praktikoje taiko specialiosios pedagogikos naujoves;
- veiklą vykdo vadovaujantis galiojančiais įstatymais, teisės aktais, švietimo ir mokslo ministro parengtomis tvarkomis.
Apie specialųjį ugdymą galima paskaityti:
https://www.smm.lt/web/lt/smm-svietimas/specialusis-ugdymasis-mokymosi-ir-svietimo-pagalba
Pritaikytų ir individualizuotų ugdymo programų įgyvendinimo veiksmingumas
Socialinio pedagogo mokykloje darbo
Prioritetas : vaiko gerovės siekis, teikiant socialinę – pedagoginę pagalbą mokyklos mokiniams, bendruomenės nariams, siekiant mokinių ugdymo(si) sėkmės ir asmenybės ūgties.
Tikslas: siekti vaiko gerovės, vykdant ankstyvąją prevenciją, asmeninių, socialinių gebėjimų ugdymą, reikalingų socialinių paslaugų teikimą, užtikrinant sėkmingą socializaciją mokykloje.
Uždaviniai:
- Organizuoti individualų darbą su mokiniais, darbo grupes ar komandas mokykloje, koordinuoti jų veiklą, sprendžiant mokinio socialines ir elgesio problemas, siekiant pagerinti ugdymo kokybę pamokų metu.
- Ugdyti mokinio asmenines, socialines kompetecijas, padėti planuoti veiklas, priimti sprendimus, rasti tinkamiausius būdus sunkumams įveikti, teikti pagalbą ir vykdyti priežiūrą.
- Bendradarbiauti su mokyklos bendruomene, ieškant socialinių – pedagoginių problemų prevencijos ir sprendimo būdų. Įtraukti tėvus, globėjus, kitus teisėtus vaiko atstovus į bendrą veiklą, sprendžiant vaiko socialines, mokymosi motyvacijos ir elgesio problemas.
- Palaikyti ryšį su įvairiomis valstybinėmis įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis teikiančiomis socialinę, psichologinę, teisinę pagalbą; užtikrinančiomis mokinių gerovę ir saugumą.
Pagrindinės veiklos kryptys:
- Individualus darbas su mokiniais, mokinio tėvais, ar kitais teisėtais vaiko atstovais, globėjais.
- Darbas su mokinio šeima.
- Komandinis darbas, bendradarbiaujant su mokytojais, klasės vadovais, švietimo pagalbos specialistais.
- Darbas mokyklos darbo grupėse, Vaiko gerovės komisijoje.
- Bendradarbiavimas su įvairiomis valstybinėmis įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis.
- Prevencinės veiklos organizavimas.
Vilniaus m. Vytės Nemunėlio pradinė mokykla Vytės Nemunėlio pradinė mokykla teikianti pradinį ugdymą, skatinanti teigiamą motyvaciją, ugdanti asmenybę, galinčią nuolat tobulinti savo gebėjimus.